Automobili Pininfarina en Deutsche Telekom creëren eerste mondiale connected hypercar

16 November 2020
#Automobili Pininfarina #Automobili Pinfinarina #Battista

Wereldwijde roaming zorgt ervoor dat Battista-klanten over ter wereld kunnen genieten van online connectiviteit zonder onderbreking of extra kosten

Een nieuw partnerschap tussen autobouwer en luxemerk Automobili Pininfarina en het toonaangevende Deutsche Telekom geeft eigenaren van de nieuwe elektrische Battista hypercar toegang tot connected diensten in meer dan 50 landen ter wereld – een primeur voor een hypercar. Elke Battista is uitgerust met geïntegreerde SIM- en roaming-technologie voor optimale connectiviteit met wereldwijde dekking. Dankzij de combinatie van deze technische componenten, het roaming partnernetwerk van Deutsche Telekom en intelligente roaming traffic steering logic is Battista altijd verbonden met het beste beschikbare netwerk. Eigenaren weten zich altijd verzekerd van de meest hoogwaardige verbinding en hoeven nooit zelf het beste netwerk te zoeken – zelfs niet wanneer ze internationale grenzen passeren.

Een bijkomend voordeel van deze toonaangevende connectiviteit is de toegang tot Over-The-Air (OTA) updates. Deze updates zorgen ervoor dat de auto altijd is voorzien van de meest actuele softwareversies. Het systeem kan 26 verschillende elektronische regeleenheden in Battista voorzien van updates, waaronder de volledig elektrische aandrijflijn, de geavanceerde rijdynamische- en veiligheidssystemen, de voertuigaansturing, het infotainment en alle digitale diensten. Het uitvoeren van de software-updates kan voor middel van een WiFi-verbinding, wanneer de auto binnen bereik is geparkeerd, of onderweg met gebruikmaking van de geïntegreerde SIM-connectie. Op deze manier is Battista klaar voor de toekomst en weten eigenaren zich altijd verzekerd van de nieuwste verbeteringen op softwaregebied.

Chief Product & Engineering Officer Paolo Dellacha van Automobili Pininfarina: “Alle verschillende elementen van Battista met betrekking tot connectiviteit dragen bij aan ons naadloze Life on Board Concept. Van de rijbeleving voor de bestuurder tot het gemak van wereldwijde roaming en OTA updates, alle systemen zijn ontwikkeld met het oog op maximaal gebruiksgemak aan boord van onze luxueuze hyper GT.”

Van de rijbeleving voor de bestuurder tot het gemak van wereldwijde roaming en OTA updates, alle systemen zijn ontwikkeld met het oog op maximaal gebruiksgemak.

Paolo Dellacha, Chief Product & Engineering Officer

Digitaal connected ecosysteem

Een ander onderdeel van de digitale dienstverlening van Battista is Smart Diagnostics. Dit bewaakt permanent alle voertuigsystemen en signaleert mogelijke problemen voordat deze optreden. Zo zijn topprestaties en veiligheid altijd gegarandeerd. Wanneer het systeem een onregelmatigheid constateert die niet op afstand met software kan worden verholpen, stuurt Automobili Pininfarina een gespecialiseerde ingenieur op pad om dit op te lossen, ongeacht waar ter wereld de auto zich bevindt.

Een speciaal ontwikkelde smartphone-app verbindt eigenaren overal en altijd met Battista. Met de app kan de eigenaar de auto op afstand vergrendelen of ontgrendelen, maar ook de voertuigtelemetrie, de laadtoestand en de huidige locatie uitlezen. Tijdens het rijden is de smartphone een geïntegreerd onderdeel van het infotainmentsysteem en is het mogelijk om apps en functies van de auto te bedienen, onder meer voor het streamen van muziek en voor real-time navigatie.

Het uitgebreide digitale connected ecosysteem is onderdeel van het geavanceerde infotainmentsysteem van Battista. Twee logisch gepositioneerde en intuïtief werkende touchscreens, aangevuld met een centraal display, bieden toegang tot alle belangrijke functies en informatie rondom telemetrie en dynamische voertuigfuncties, aangevuld met de bediening en weergave van diverse media- en navigatiefuncties. Alle bedieningselementen zijn ontworpen en gepositioneerd op een manier die de bestuurder niet afleidt en onderweg alle vereiste informatie weergeeft.

Battista is onvergelijkbaar met willekeurig welke andere hypercar. Onderdeel van het uitgebreide aanbod klantvriendelijke digitale diensten van Battista is de mogelijkheid om gratis te laden dankzij een partnerschap met ChargePoint. Meer informatie over deze specifieke dienst, en over de mogelijkheid voor eigenaren van Battista om een door Pininfarina S.p.A. ontworpen wallbox in dezelfde kleur als de hypercar aan te schaffen, vindt u op de website van Automobili Pininfarina.

Alexander Sterk

Alexander Sterk

Brand Manager

+31 (0)6 53 63 06 30

a.sterk@louwmanexclusive.nl

Thomas Middeldorp

Thomas Middeldorp

Sales

+31 (0)6 27 17 17 83

t.middeldorp@louwmanexclusive.nl