Mission American Automotive Renaissance: Amerikaanse wedergeboorte voor De Tomaso Automobili

26 October 2020
#De Tomaso #De Tomaso #P72

Missie AAR heeft betrekking op zowel De Tomaso's liefde voor als de onvrede met de Amerikaanse auto-industrie.

De Tomaso Automobili kiest voor Amerika en start een moderne Amerikaanse automobiele renaissance.

De Tomaso verhuist de kernactiviteiten naar de Verenigde Staten. Met deze stap wil het merk een nieuw gouden tijdperk inluiden voor de Amerikaanse automotive industrie, onder andere op het gebied van vormgeving, vakmanschap, kwaliteit en samenwerking. “Voor onze toekomst halen we inspiratie uit onze eigen merkhistorie, maar ook uit de jaren ’20 tot en met ’60 van de vorige eeuw, een periode die bekend staat als de gouden jaren van Amerikaans automotive design. Bovendien is De Tomaso van oudsher onlosmakelijk verbonden met Amerikaanse motoren en aandrijftechniek. Met onze reis naar de Verenigde Staten bewijzen we eer aan ons verleden en geven we vorm aan het volgende hoofdstuk in de geschiedenis van ons iconische merk. Vanuit de V.S. zetten we de schouders onder het creëren van een nieuwe generatie Europees-Amerikaanse iconen. Daarmee zijn we trouw aan het verleden, terwijl we een bijdrage leveren aan een nieuwe generatie toonaangevende Amerikaanse auto’s, zowel op het gebied van vormgeving als vakmanschap.” – Norman Choi, Chairman – De Tomaso Automobili.

Daarmee zijn we trouw aan het verleden, terwijl we een bijdrage leveren aan een nieuwe generatie toonaangevende Amerikaanse auto’s, zowel op het gebied van vormgeving als vakmanschap.

Norman Choi, Chairman

Ons Verleden Ontmoet Ons Heden – De Tomaso is een Europees-Amerikaans merk

De geschiedenis van De Tomaso is onlosmakelijk verbonden met automobiele Amerikaanse legendes, uiteenlopend van Lee Iacocca, Carroll Shelby en Peter Brock tot Tom Tjaarda. Met deze gedurfde nieuwe stap voegt De Tomaso een nieuw hoofdstuk aan de eigen geschiedenis toe. Het merk legt de basis voor een historische en inspirerende opleving en vindt zichzelf opnieuw uit als pionier van iconische auto’s en als uitdager van de gevestigde orde.

De eerste fase van Mission AAR is de verhuizing van de belangrijkste bedrijfsprocessen naar de Verenigde Staten, inclusief de productie van de iconische P72 sportauto, een hommage aan de historische P70 raceauto. De iconische P72 werd in juli 2019 voor het eerst aan de wereld getoond. De belangstelling voor de nieuwe sportauto was aanzienlijk groter dan de totale oplage van slechts 72 exemplaren, die allemaal met de hand in Amerika worden gebouwd. De P72 is in elk opzicht een Europees-Amerikaans icoon – van de afkomst, vormgeving en technologie tot de aandrijflijn en de technische partners die bij het project zijn betrokken.

De Tomaso is diepgeworteld in het Amerikaanse automotive landschap. Sinds de oprichting in 1959 werden vrijwel alle modellen aangedreven door motoren van Ford. Met het nieuwste model grijpt het merk terug op de vormgeving en de kwaliteit van de hoogtijdagen van toen. De Tomaso start met de productie van auto’s in de V.S. met aansprekend design, hoogwaardige kwaliteit en toonaangevende technologie.

Onze Toekomstplannen – Mission AAR – American Automotive Renaissance Fase Een

Het initiatief Mission AAR is onderdeel van een strategisch langetermijnplan. Zoals aangegeven is de verhuizing naar de Verenigde Staten de eerste fase. De Tomaso voert gesprekken met verschillende Amerikaanse staten voor een geschikte locatie voor de Amerikaanse activiteiten. Een formele aankondiging over de vestigingslocatie wordt binnen zes maanden verwacht. Het ontwikkelingsprogramma van de P72 verloopt volgens planning en loopt in de pas met de homologatieprocedure die onderdeel is van de productiestart in Amerika in het vierde kwartaal van 2022. Meer details volgen in een later stadium.

Boven alles bevestigt Mission AAR de unieke status van De Tomaso, dat nooit tot de gevestigde orde heeft behoord en daar ook nooit onderdeel van wil zijn. De Tomaso is niet gericht op zelfgenoegzaamheid maar op het oprechte nastreven van kwaliteit en onderscheidend vermogen. Het merk begint aan een ambitieuze en historische reis. Een reis die De Tomaso wil delen met gewaardeerde eigenaren, liefhebbers en supporters.

Samenwerking & Ontwikkeling

Net als vroeger werkt De Tomaso samen met gelijkgestemde Amerikaanse partners. Dat doen we vanuit een diep respect voor Amerikaanse innovaties en de exceptionele prestaties van Amerikaanse pioniers zoals Elon Musk en Tesla. Met onze American Automotive Renaissance geven wij invulling aan onze ambities. Dat doen we samen met andere belangrijke Amerikaanse fabrikanten en toeleveranciers.

Onze Poolster

Onze missie is het terugbrengen van de romantiek, de passie, de elegantie en de luxe van de Amerikaanse auto-industrie in verbinding met Europese verfijning en vakmanschap. Dat doen we vanuit onze inspirerende innovatie en onze trots, met de creatie van nieuwe, tijdloze en individualistische automobiele kunstvormen.

Alexander Sterk

Alexander Sterk

Brand Manager

+31 (0)6 53 63 06 30

a.sterk@louwmanexclusive.nl

Thomas Middeldorp

Thomas Middeldorp

Sales

+31 (0)6 27 17 17 83

t.middeldorp@louwmanexclusive.nl